torsdag 13 november 2014

Studiero i klassrummet

Hej!
När vi ser på resultatet av vår elevundersökning så kan man sammanfatta det:


  • Ni trivs bra i skolan
  • Många upplever att man behöver stöttning i engelska och matematik
  • Ni är inte nöjda med studieron i klassrummet
Det är roligt och väldigt viktigt att ni trivs i skolan. Bra att vi har ett bra resultat på de delarna.
När det gäller stöttning i engelska och matematik så är det viktigt att man tar ansvar och deltar på läxhjälpstiden, tisdagar kl.14.00-15.00 i sal 22 och 32.

Hur gör vi för att få en bättre studiero?

Vad kan du göra? Rosa lapp

  • Era förslag: Vara tyst i början på lektionen, tänka mig för innan jag säger något, hålla mig till ämnet, ta ansvar för mitt arbete, se till att mina kamrater får ha det lugnt, 

Vad ska klassen tänka på för att det ska fungera bättre ? Gul lapp

  • Era förslag: Att inte uppmuntra andra att prata, vi kan påminna varandra på ett lugnt och snällt sätt, vänta med att starta upp datorn, att samlas och ställa upp utanför klassrummet.

Vad kan lärarna och skolan göra för att det ska bli bättre ? Vit lapp

  • Era förslag: Lärarna ska vara strängare, låsa dörren, att hålla koll på när lektionen ska sluta, eleverna behöver längre raster, skicka ut stökiga personer, korta genomgångar.

Skriv ned några tankar kring det här. Eget arbete i fem minuter- tio minuter. Lägg era förslag anonymt i en låda.
Tankar från en vuxen ( vi ser börja på filmen ) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar