söndag 13 mars 2016

Klassråd v.10

Beslut om konstutställning

http://www.hjo.se/Startsida/Uppleva-och-gora/Evenmang-Ny/

Förslag: Vi går på utställning fredag kl. 15.00 och därefter fika. Kompledig måndag eftermiddag v.13

Föräldramöte inbjudan

Anmälan Påsklovsskola

Möjligheternas värld Torsdag 17:e mars kl.09.00-11.30 Skövde. Teknik och design. Buss avgår 08.20. 8A + 8C åker tillsammans.

Lektionsstart: 13.10 Bild

From måndag 7/3 kommer vi att börja sopsortera i restaurang Gyllene gaffeln. Och givetvis kökets sopor också.

Det kommer innebära att det är en behållare med papperspåse, där man bara slänger servetter och matavfall, och en sopsäck där smörpaketen ska slängas.
Vi tänkte att det kanske är något som ni kan prata om i skolan, antar att ni pratar miljö! 

Bra om eleverna blir informerade om detta, så de vet hur de ska sortera. Vi kommer också att ha skyltar vid behållarna så de vet vad som ska slängas var!

Mvh personalen i Centralköket

Klassrumsregler som arbetats fram på bildlektionen

  1. Jag pratar när jag fått ordet
  2. Jag tar ansvar
  3. Jag "kommenterar" inte.
  4. Jag avbryter inte
  5. Vi ska ha bestämda grupper
  6. Dela upp klassen ?
  7. Jag lyssnar på genomgången
  8. Jag försöker göra mitt bästa

Händer under veckan:
Måndag: Periodbyte i NO. Vi ska ha kemi. Engelskaläxa.
Tisdag:  Läxhjälp. Komplettera biologiprov och tyskaprov.
Onsdag: 
Torsdag. Avresa 08.20 med buss. Lektion kl.13.10 Bild
Fredag: Språkläxa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar